FAQ - Ofte stilte spørsmål

På denne siden kan du finne svar på mange av våre mest stilte spørsmål. Fant du ikke det du lurte på? Kontakt oss via. vårt kontaktskjema som du finner nederst på siden.

Generelle spørsmål

Hvordan kan jeg kontakte Philippa Studios?

Philippa Studios kundeservice er alltid klar til å hjelpe deg hvis du har spørsmål. Vi vil svare deg på norsk eller dansk innen 24 timer, fra mandag til fredag. Svartiden kan være lengre i ferier. Du kan lett kontakte oss ved å følge denne lenken. For å fremskynde prosessen oppgi ordrenummeret ditt hvis du har et.

Hvordan får jeg den siste informasjonen fra Philippa Studios?

Ved å abonnere på vårt nyhetsbrev vil du alltid være oppdatert på de nyeste kolleksjonene, stilinspirasjon og mye annet fra Philippa Studios. Du er også velkommen til å følge oss på Instagram og Facebook for daglige oppdateringer på @philippa_studios.

Kan jeg kjøpe Philippa Studios smykker i fysiske butikker eller hos andre forhandlere?

Vi har ingen fysiske butikker, og Philippa Studios smykker selges kun via våre danske og norske nettsider. Våre nettbutikker er døgnåpne, så du kan alltid legge inn en bestilling når det passer deg.

Frakt og levering

Hva koster frakt?

Hos Philippa Studios Norge får du gratis frakt.

Hvor lang tid tar det før bestillingen min kommer?

Alle bestillinger vil bli levert innen 1-2 virkedager fra den dagen du mottar fraktbekreftelsen. Levering til landlige adresser kan gi lengre leveringstid. Vi sender alle bestillinger med vår samarbeidspartner, Posten / Bring.

Hvor sendes det fra?

Alle smykkebestillinger fra www.philippastudios.no sendes fra Oslo, Norge.

Hvilke land sender dere til?

Foreløpig kan det kun sendes til Norge eller Danmark.

Kan jeg spore bestillingen min?

Du vil motta en e-post med sporingsnummer når din pakke har blitt levert til Posten. Philippa Studios står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser hos vår transportør.

Er MVA og toll allerede lagt til prisen?

Alle bestillinger sendes på DDP-basis. Dette betyr at lokale avgifter som toll er inkludert i prisen. Bestillingen din er ikke underlagt noen ekstra kostnader.

Er pakken min forsikret?

Alle pakker er forsikret mot tyveri og utilsiktet skade under transport fra Philippa Studios lageret til leveringsadressen. Når varene dine er levert til den angitte leveringsadressen er de ikke lenger dekket av denne forsikringen.

Online bestillinger

Hvordan vet jeg om dere har mottatt bestillingen min?

Etter å ha lagt inn en bestilling vil du motta en bekreftelse på e-post til den registrerte e-postadressen. Hvis du ikke mottar en ordrebekreftelse 24 timer etter at du har lagt inn en bestilling, vennligst sjekk søppel-mappen din eller kontakt oss.

Kan jeg endre bestillingen min?

En ordre kan ikke endres etter at den er pakket eller sendt. Hvis du ombestemmer deg om noe, vennligst kontakt oss så snart som mulig så skal vi prøve å hjelpe deg. Henvis alltid til ditt ordrenummer når du kontakter oss.

Hvordan kansellerer jeg bestillingen min?

Hvis du ombestemmer deg angående en bestilling, vennligst kontakt oss så snart som mulig. Bestillingen kan ikke kanselleres hvis den er pakket eller sendt. Hvis du har bedt om en kansellering etter at bestillingen er sendt, må du returnere den for bytte eller refusjon.

Jeg har registrert feil leveringsadresse. Hvordan endrer jeg det?

Vennligst kontakt oss og gi oss ordrenummer og korrekt adresse. Så lenge bestillingen ikke er pakket eller sendt, kan vi endre adressen for deg.

Kan jeg legge til varer i bestillingen min?

Du kan ikke legge til varer i en ordre når den først er plassert.

Hva gjør jeg hvis jeg ikke har mottatt bestillingen min?

Hvis du ikke har mottatt bestillingen innen leveringstiden som vi har spesifisert, vennligst kontakt oss. Da skal vi hjelpe deg med å finne pakken. Du kan også alltid følge pakken din ved å bruke sporings-lenken du mottok fra Posten da pakken ble registret i deres system.

Jeg har ikke mottatt riktig smykke, hva gjør jeg?

Hvis du har mottatt feil eller ufullstendig produkt, vennligst kontakt oss slik at vi kan rette feilen.

Hvilke betalingsmåter kan jeg bruke?

Du kan betale med Klarna, Vipps, Mastercard, Visa, Apple Pay eller Google Pay.

Retur og bytte

Hvordan returnerer jeg en vare?

Hvis du ombestemmer deg om en vare, kan du returnere den innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen. Hvis du ønsker å returnere bestillingen din i løpet av denne perioden, vennligst les hvordan du sender din ordre i retur her.

Når jeg sender en retur tilbake, hvor lang tid vil det ta?

Når du har sendt returen tilbake til oss, tar det vanligvis ca 5-7 virkedager før varen leveres på vårt lager. Vi vil behandle returen så raskt som mulig etter at den har ankommet. I travle perioder, kan det ta lengre tid å behandle returene. Hvis du ikke har mottatt en returbekreftelse innen 14 dager etter at du har sendt returen, vennligst kontakt oss.

Jeg har mottatt en defekt vare, hva skal jeg gjøre?

Hvis du mottar et skadet produkt, vennligst kontakt oss så snart som mulig. Legg gjenstanden tilbake i Philippa Studios smykkeskrinet for å unngå ekstra riper eller skader. Referer alltid til ditt ordrenummer, og send oss bilder av skaden.

Jeg fikk et smykke i gave. Kan jeg returnere det?

Du kan alltid returnere alle produkter innen 14 dager etter levering. Vi krever navnet på personen som kjøpte gaven og ordrenummeret. Varen må være i sin originale stand.

Er returforsendelsen gratis?

Philippa Studios tilbyr ikke gratis retur. Hvis du er usikker på størrelsen eller varen du ønsker å kjøpe, kan du alltid kontakte oss.

Når får jeg refusjon?

Tilbakebetalingen vil bli utstedt etter mottak av den returnerte varen og etter at den har blitt inspisert for tegn på slitasje. Når vi har behandlet returen, vil du motta en returbekreftelse på e-post. Tilbakebetalingen gjøres med samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet. Normalt tar det mellom 3-7 virkedager før refusjonen er fullført

Jeg har betalt med Klarna, hva gjør jeg hvis jeg vil returnere bestillingen?

Når returen din er behandlet, vil du automatisk motta en oppdatert Betal senere-saldo fra Klarna. Dette vil inkludere eventuelle instruksjoner om hvordan du utfører betalingen hvis du har en gjenværende saldo. Hvis du har andre spørsmål vennligst kontakt Klarna direkte.

Produktinformasjon

Hvordan renser jeg edle metall?

Hvis smykkene dine har blitt mørke mellom leddene, eller ikke lenger skinner, vil dette oftest være på grunn av vanlig smuss eller olje fra huden din, eller make up som heldigvis kan fjernes. For å rengjøre smykket kan du forsiktig vaske det med litt parfymefritt oppvaskmiddel og lunkent vann for å løse opp smuss mellom leddene. Polér deretter overflaten forsiktig med en våt klut eller fingrene dine. Til slutt er det viktig at såpen vaskes grundig av og at smykket er helt tørt før det tas på igjen. Det er viktig at du ikke bruker papir da det kan ripe opp smykkene dine.

Hvordan renser jeg perler?

Start først med å fukte en myk klut med lunkent vann. Det er veldig viktig at du ikke bruker såpe, da perlene er sarte og ikke tåler såpe. Polér deretter overflaten forsiktig med en våt klut. Til slutt tørkes perlesmykket tørt med en ren klut.

Er alle smykker hos Philippa Studios nikkelfrie?

Alle våre smykker hos Philippa Studios er nikkelfrie. Du trenger ikke bekymre deg for nikkelallergi når du handler hos oss. Alle våre smykker er laget av 925 sterling sølv eller 18 karat forgylt 925 sterling sølv. Du kan lese mer om hvilke edle metaller smykkene våre består av under Smykkepleie.

Hvilken størrelse bør jeg bestille?

Vennligst sjekk ut vår størrelsesguide.

Hvordan tar jeg vare på Philippa Studios smykker?

For generelle retningslinjer for hvordan du tar vare på dine Philippa Studios smykker, se våre smykkepleie instruksjoner.

Gjør dere graveringer på smykker?

Vi gjør dessverre ikke skreddersydde graveringer. Vi anbefaler å besøke en lokal gullsmed for å sikre et godt resultat.

Fandt du ikke svaret?

Kontakt Oss