Kjøpsvilkår

Bedriftsinformasjon
Philippa Studios AS
E-post: support@philippastudios.no
Adresse: Kronprinsens gata 1, 0251 Oslo (kun kontor)
Organisasjonsnummer: 925 469 637

Bestilling & Betaling 
Etter å ha lagt inn en bestilling vil du motta en bekreftelse på e-post til den registrerte e-postadressen. Hvis du ikke mottar en ordrebekreftelse 24 timer etter at du har lagt inn en bestilling, vennligst sjekk søppel-mappen din eller kontakt oss. Hvis du ikke har mottatt bestillingen innen leveringstiden som vi har spesifisert, vennligst kontakt oss. Da skal vi hjelpe deg med å finne pakken. Du kan også alltid følge pakken din ved å bruke sporings-lenken du mottok fra Posten da pakken ble registret i deres system. 

Du kan betale med Mastercard, Visa, Vipps, Klarna, Google Pay og Apple Pay. Alle bestillinger sendes på DDP-basis. Dette betyr at lokale avgifter som toll er inkludert i prisen. Bestillingen din er ikke underlagt noen ekstra kostnader.  

Frakt og levering
Prisen for å sende din bestilling er 50 NOK. Du får imidlertid gratis frakt dersom du legger inn en bestilling på over 700 NOK.

Alle bestillinger vil bli levert innen 1-2 virkedager fra den dagen du mottar fraktbekreftelsen. Levering til landlige adresser kan gi lengre leveringstid. Vi sender alle bestillinger med vår samarbeidspartner, Posten / Bring. 

Retur og bytte
Hvis du ombestemmer deg om en vare, kan du returnere den innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen. Hvis du ønsker å returnere bestillingen din i løpet av denne perioden, vennligst les hvordan du sender din ordre i retur her.

Tilbakebetalingen vil bli utstedt etter mottak av den returnerte varen og etter at den har blitt inspisert for tegn på slitasje. Når vi har behandlet returen, vil du motta en returbekreftelse på e-post. Tilbakebetalingen gjøres med samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet. Normalt tar det mellom 3-7 virkedager før refusjonen er fullført.

Reklamation
Hvis smykket ditt er defekt og ikke har levd opp til dets kvalitet og standarder kan du benytte deg av reklamasjonsretten. Kontakt alltid Philippa Studios før du sender en reklamasjon i retur! Dette gjøres ved å sende oss en e-post til vår kundeservice. Oppgi ordrenummeret ditt, kvittering, samt en beskrivelse av defekten og bilder eller videoer som tydelig viser produktet og defekten.

Reklamasjonen gjelder ikke ved alminnelig slitasje, uhell eller hvis produktet har blitt feil betjent av kjøperen. Vi skiller mellom produksjonsfeil, alminnelig slitasje og feil bruk av våre smykker.

Hva er produksjonsfeil:
Hvis varen har en mangel, og dette ikke skyldes kjøper eller forhold på kjøpers side, kan kjøperen etter reglene i forbrukerkjøpsloven velge å motta en ny tilsvarende vare, eller få pengene tilbake. Et eksempel på produksjonsfeil kan være en feil på en edelsten eller støpefeil i materialet.

Hva er slitasje:
Slitasje betyr at produktet har blitt brukt over lengre tid. Et eksempel på slitasje kan være gullbelegg eller rhodiumbelegg, som slites fortløpende ved bruk av smykket.  Vi bytter derfor ikke smykker som har mistet sin forgylling eller rhodiumbelegg. Dette er å forvente, da det er snakk om et gullbelegg på alle smykkene våre. Dette betraktes som slitasje og er ikke dekket av reklamasjonsretten. 

Det er naturlig syre på huden vår. Dette betyr for eksempel at en ørering kan bli oksidert/sort/misfarget på selve stangen som går gjennom øret, samt området rundt denne. Dersom du skulle oppleve at øreringene dine blir svarte på stangen eller kjedet som går gjennom øret, kan du forsøke å rengjøre det med en tørr klut eller med smykkerens. Sort misfarging skader hverken deg eller øreringene og de kan enkelt brukes til tross for dette. Dette betraktes som slitasje og er heller ikke dekket av reklamasjonsretten. Les gjerne vår smykkepleie guide, for å holde smykkene i god stand. 

Hva er feil bruk av smykker:
Feil bruk av smykker betyr at smykket har fått skader som følge av feilbruk eller misbruk av produktet. Skader som har oppstått ved feil bruk dekkes ikke av reklamasjonsretten.

Et eksempel på feilbruk er hvis et armbånd har knekt i selve kjedet. Flere av våre armbånd har tynne kjeder, som ikke tåler kraftige rykk. Derfor vil et armbånd som er ødelagt i selve kjedet ikke godkjennes som reklamasjon, da vi anser dette som selvforskyldt. 

Et annet eksempel på feil bruk/behandling av smykkene våre, kan være hvis et smykke har endret farge ved å ligge fritt fremme eller ved å ha blitt utsatt for fuktighet, kremer, såpe, hårspray, rengjøringsmidler, eller lignende. I slike tilfeller vil smykket raskt bli misfarget og mørkere. Les gjerne vår smykkepleie guide, for å holde smykkene i god stand.

Kontakt oss
Vår kundeservice er alltid klar til å hjelpe deg hvis du har spørsmål! Fyll ut kontaktskjemaet, så vil vi svare på din henvendelse innen 24 timer.

Cookies
Les mer om det på denne lenken.